Bij Stichting Onderwijsambassadeurs doen we ons uiterste best om onze vrijwilligers zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Laat het ons vooral weten. We gaan graag met je in gesprek om samen tot een oplossing te komen.
Met deze regeling willen we:
!! Gaat jouw klacht over een situatie op school? Raadpleeg dan de klachtenregeling van het schoolbestuur waar jouw school onder valt. Onderaan deze pagina hebben wij deze opgenomen en kun je ze makkelijk raadplegen.
Je kunt een klacht indienen binnen 6 maanden na de gebeurtenis waarover je ontevreden bent. Richt je klacht aan onze operationeel directeur, Tamara van Tienen, en vermeld in elk geval:
Je kunt je klacht op twee manieren indienen:
📧 Per e-mail
Stuur je klacht naar: info@onderwijsambassadeurs.nl
Vermeld in de onderwerpregel: ‘Klacht’
📮 Per post
Stichting Onderwijsambassadeurs
t.a.v. Tamara van Tienen
Computerweg 22
3542 DR Utrecht
De klachtencoördinator bevestigt per e-mail of brief de ontvangst van je klacht. Je hoort ook wie jouw klacht behandelt en wat de vervolgstappen zijn.
De klachtencoördinator onderzoekt je klacht en past hoor en wederhoor toe. Jij en eventuele andere betrokkenen kunnen worden gevraagd om nadere toelichting te geven. Van alle betrokkenen wordt verwacht dat zij actief meewerken.
Binnen 30 dagen na het laatste contact ontvang je een eindconclusie. Hierin staat wat er is onderzocht, wat de bevindingen zijn en welke structurele of preventieve maatregelen eventueel genomen worden.
In uitzonderlijke gevallen kan besloten worden een klacht niet in behandeling te nemen. Je ontvangt dan binnen 28 dagen een gemotiveerd bericht.
Wanneer je klacht naar tevredenheid is afgehandeld, laten we je schriftelijk of per e-mail weten dat we de klacht als afgesloten beschouwen.
Let op: tegen de beslissing van de klachtencoördinator is geen beroep mogelijk.
Heeft je klacht betrekking op het bestuur van de stichting? Dan wordt de eindconclusie ook gedeeld met de Raad van Toezicht.
Jaarlijks stelt het bestuur een geanonimiseerd overzicht en analyse op van alle binnengekomen klachten. Dit verslag wordt gedeeld met de Raad van Toezicht.
Deze klachtenprocedure is vastgesteld op 01-06-2025, in Utrecht.
Hier vind je de verschillende klachtenregelingen van de schoolbesturen waar Stichting Onderwijsambassadeurs mee samenwerkt.
Almere
Amsterdam
Den Haag
Gooi en Vechtstreek
Neder- en West Betuwe
Regio Oss, 's-Hertogenbosch, Bernheze