In ons allereerste jaarverslag hebben we alle ontwikkelingen van 2023 gebundeld. In dat jaar zijn veel stappen gezet om onderwijsambassadeurs in meerdere regio’s te kunnen matchen op basisscholen en middelbare scholen. De ervaringsverhalen van onderwijsambassadeurs zeggen genoeg. Neem een kijkje!
In vakblad De Nieuwe Meso, voor schoolleiders en -bestuurders, leverde Meintje Spijker inspiratie voor out-of-the-box-denken over het lerarentekort. Ze licht toe dat het lerarentekort een complex probleem is en dat we voor oplossingen ook buiten de muren van het onderwijs moeten en durven kijken. We hebben de samenleving nodig!
In de Telegraaf is een mooi artikel verschenen over de viering van de 100e onderwijsambassadeur. In het artikel komen de onderwijsambassadeur, leerkracht en bestuurslid van Stichting Onderwijsambassadeurs aan het woord.
Onderwijsambassadeurs hebben afgelopen schooljaar in de vorm van een pilot op een vo school meegedraaid. Onderzoekers van lerarenopleiding Marnix Academie hebben onderzoek gedaan naar de meerwaarde hiervan. Dit heeft geleid tot waardevolle inzichten die gepubliceerd zijn in het VO-Magazine.
In dit magazine vertellen 9 onderwijsambassadeurs hun verhaal. Stuk voor stuk prachtige ervaringen.
Alle praktische informatie over onderwijsambassadeur worden op de middelbare school vind je samengevat in deze flyer. Doe ook mee!
Onlangs verscheen er een mooi onderzoeksartikel in het tijdschrift BSM (Basisschool Management) over de inzet van onderwijsambassadeurs. Het project is vanaf de start gevolgd door onderzoekers van het Marnix Onderwijscentrum. De mooie resultaten lees je nu terug in dit artikel.
Flyer - Alle praktische informatie over het worden van onderwijsambassadeur op de basisschool vind je samengevat in deze flyer. Doe ook mee!
Met heel veel plezier praten wij je bij over het project OnderwijsAmbassadeurs.
Kort na de start van de pilot op basisschool de Boomgaard verscheen een artikel in de 13e editie van het Leidsch Rijn magazine.
Projectleider Meintje Spijker verscheen met een gastcolumn in de 8e editie 2020 van Het jonge kind. 'Organiseer meer handen in de klas, creëer, tijd en geef steun. Zet alle leerkrachten in het zonnetje'.